کلاغ جار

گلچینی از آثار عکاس هنرمند علی حنایی
نویسنده : محمدعلی ابراهیمی - ساعت ۱٢:٢٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/٢۳
 

علی حنایی متولد 7 آبان 1352 شهر شوشتر از عکاسان هنرمند و خوش ذوق است که آثار ارزشمندی در زمینه طبیعت و در دسته بندی های ماکروگرافی و پرنده نگاری ارائه نموده است.

گلچینی از آثار این هنرمند گرامی را می توانید در زیر مشاهده کنید:


 
 
معرفی عکاس - غلامرضا برجیان بروجنی
نویسنده : محمدعلی ابراهیمی - ساعت ۸:٥٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/۱٩
 

غلامرضا برجیان بروجنی

متولد 5 دی 1341 شهر بروجن عکاسی خوش ذوق و خوش سلیقه است که با نگاهی زیبا و دقیق به موضوعات مختلف به خصوص در دسته بندی طبیعت کارهای زیبا و ارزشمندی ارائه نموده است.

برخی از آثار این هنرمند گرامی را تقدیم می کنم:



 
 
تبعید طبیعت - از علیرضا دین محمدی
نویسنده : محمدعلی ابراهیمی - ساعت ٥:۱٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/۱۸
 

 

علیرضا دین محمدی

 متولد 11 تیر 1354 از هنرمندان عکاس فعال در سایت عکاسی است.

 از برجستگی های آثار این هنرمند می توان به تعهد و سختکوشی او اشاره کرد.

دین محمدی قبل از اعمال هرگونه تکنیک بر روی عکسهایش گرایش به مفهوم و موضوع را در صدر اهداف خود قرار داده و به همین دلیل آثار ارزشمندی ارائه نموده که سرشار از تعهد به هنر و موضوعاتیست که به آنها می پردازد.

دو عکس از کارهای اخیر این هنرمند که در گالری عکسش در سایت عکاسی منتشر نموده را به همراه برخی از نظراتی که توسط سایر هنرمندان در ذیل آنها ارائه گردیده تقدیم می کنم.

 عنوان عکس : تصرف عدوانی

 توضیحاتی که آقای دین محمدی برای عکس نوشته اند :

اتهام : تصرف عدوانی -------
متهم: ؟؟! ---
حکم قاضی : ما ناگزیر از تصرف بوده ایم. تمامی آثار حیات را تبعید کنید
_______________________________

در بخش نظرات این عکس علیرضا دین محمدی در پاسخ به نظرات بینندگان خود آورده است :
مود سیاه و سپید آن را نیز آزمودم اما غیر از عدم دستیابی به ترکیبی مناسب به سبب شلوغی پس زمینه، در بیان محتوای "حیات" به رنگهای سرشار از زندگی نیاز داشتم.
  اما اشباع فامهای موجود جهت تاکید بر اثر هیجانی موجود در فام نارنجی و زرد و ملاطفت و معنویت فام سبز در تشکیل کمپوزیسیونی از همجواری فامهای سرزنده و تپنده تعمدا ایجاد شده است. در این خصوص فاصله گرفتن از حالت رئال و نزدیک شدن به امپرسیون (دریافتگری) در پس زمینه را نیز در نظر داشتم.
اما در خصوص پوزیشن تیرک آهنی و قفل به دو دلیل جایگاه مذکور را برگزیدم؛ نخست با اولویت نگاه بر محتوا و نشاندن پایه تیرک و قفل "تصرف عدوانی" بر میانه و قلب عرصه طبیعت و دیگر به دلیل برقراری تعادل بصری شایسته تر در ترکیب در قالب کادر افقی.
در خصوص اشباع فامها در بالا توضیحاتی عرض کردم. اما در خصوص زنجیر، چون صحنه کارگردانی شده نیست، برایم مقدور نبوده است ولی با توجه به اینکه محتوای مورد نظرم "تصرف عدوانی" زیستگاه بوده است تصور کردم دو المان بصری "تیرک" کوبیده شده بر زمین و "قفل" نیز به تنهایی می توانند جنبه نمادین این مفهوم را به دوش بکشند.
در حقیقت هنگام ارسال، ابتدا از درج عنوان و توضیح بر ثبت خودداری نمودم تا ذهن مخاطب را اسیر نگاه خود نکنم و عرصه برای ذوق و اندیشه مخاطب را باز بگذارم. خود نیز به این امر معتقدم که ثبت اگر توانمند باشد به ا استعانت واژه ها نیازمند نخواهد بود. با شما موافقم. این را به حساب یکی از بسیار ناتوانی های من بگذارید.
_______________________________________________________________
عکس زیر را دین محمدی بدون عنوان و توضیحات در گالری خود منتشر نموده اما در همین ارتباط و در مورد این اثر در بخش نظرات گفتگوهای مفیدی انجام گرفته که بعد از دیدن عکس میتوانید مطالعه کنید
 

محمد قدرتی وایقان

فریاد بلندی دارند این گیاهان نو رس در پس میله های زندان ...
جوان و پر انرژی ...
و نیرومند برای عبور از موانع .
برای جذب قطراتی که در بیرون محیط زندگیشان هدر میروند سر به بیرون آورده و تلاش خود را میکنند .
و خدا میداند پس از چندی ، چه حالی خواهند داشت ...
استفاده از تیرگی ها برای تاکید بر سوژه بخوبی انجام شده .
قرار دادن پایه افقی نرده در قطر و حالت همگرای نرده ها پرسپکتیو خوبی ایجاد کرده .
ترکیب خوبی از رنگ و سیاهی .
شاد باشید

علیرضا دین محمدی

دوست عزیز، جناب وایقان؛ سلام.
از درج نظر و شرح و نقد ارزشمندتان بسیار سپاسگزارم.
منویات ذهنم در محتوای این ثبت ناچیز با آنچه در کلام شیوای شما آمد بسیار نزدیک است.
سپاس از حضور

غلامرضا برجیان بروجنی

سلام و ارادت
در زمانه ای که آهن و سیمان همه جا ا تسخیر کزده اند و فضا را برای تنفس تنگ ، این گیاه زیبا سر بر آورده و سبزیش که نشان زندگیست را بروز داده ، میله های فولادی که چون زندانی محاصره اش کرده اند هم مانعی برای جوانه زدن و رشد نیستند ، شادابی گیاه جالب توجه است.
شاد باشید

اصغر خوش خلق

سلام و عرض ادب و احترام
خدمت جناب محترم دین محمدی عزیز
در یکی از آخرین نظراتی که در مورد آثار گالری داشتم، اثر بدون عنوان را به نوعی مشارکت مولف با مخاطب در نظر گرفتم و این مورد در این جا نیز بسیار صدق می کند...
دسته بندی طبیعت و پرداخت رنگ ها روی برگ ها و نادیده گرفتن رنگ میله ها به نوعی کنایه است به ندیدن غیر برگ ها و حتی کتمان کردن حضور میله ها...
حتی لکه های روی زمین نیز رنگ خود را از دست داده اند و این نکته ی مهمی ست در که دیدگاه مولف وجود دارد... در واقع مثبت اندیشی و خوش بینی فارغ از حضور موارد بی ارزش و مفهوم...
پیاده رو یا حیات منزل یا هر جای دیگر میله های رودرروی برگ ها و گیاهان را بسیار می توان دید...
کل زندگی میله شده است...
سپاس

____________________________

برای دیدن عکسها با کیفیت بهتر و همینطور خواندن مشروح نظرات بر روی عکسها کلیک کنید

 


 
 
دو عکس ، چهار برادر ، سی و پنج سال زمان
نویسنده : محمدعلی ابراهیمی - ساعت ٧:٥٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/۱۱
 

تیر 1357

ساحل دریای خزر

سال 1390

جنگل های استان گیلان